dimecres, de febrer 18, 2015

UPCYCLING ES: IMAGINACIÓ, CREATIVITAT, CONSCIÈNCIA AMBIENTAL I SOBRETOT ESTALVI

Avui tothom sap de reciclatge, però, de l’Upcycling i la seva connexió amb la moda i el disseny, no en sentim a parlar tant!!

Quan jo era petita la meva mare – sense saber-ho ja era una avançada – agafava els jerseis que ens anaven petits i els desfeia i en feia un de nou i més xulo!!!
La meva mare no sabia que el que feia, era upcycling!
                             
                         Reutilitzar els materials existents 




Avui dia produïm més tèxtils del que podem utilitzar. Moltes de les grans cadenes de roba poden produir fins a mil milions de peces l'any. ¿Què passa amb aquesta roba quan la seva vida útil hagi acabat?


Fa gairebé tres anys, vaig fer un compromís de no comprar res de fast fashion!




I el que va començar com un desafiament pràctic per aturar l'excés de consum i la despesa excessiva s’ha convertit en la meva filosofia.
Coneixia el moviment Slow food – en soc consumidora – i això em va portar a conèixer Slow Fashion Espanya
I així vaig arribar a l'upcycling.

Vaig començar el projecte de Seamstress Vintage reutilitzant texans i corbates, però a partir d’aquí no tinc límits i tot és possible.


                    

Imaginació, Creativitat, Consciència ambiental i, sobretot, estalvi

I el resultat un article bo, fet a mà, i sostenible.

Upcycling es pot fer utilitzant qualsevol resta de pre-consum o residus post-consum o una combinació dels dos tipus de residus. Pre-consum es produeix quan els articles es fabriquen i són les peces de roba que sobren després de tallar un patró, mentre que el post-consum es refereix a les peces de roba que ja no volem i que llencem.
l’Upcycling podria ser una bona manera perquè les empreses i els dissenyadors mirin de ser mes eficients amb els materials sobrants, i fer un seguiment dels seus residus per integrar-los en futurs dissenys. 

A mi m’agrada treballar amb l’Upcycling també per crear una connexió amb el nostre patrimoni i conservar una mica d'història tot incorporant roba vintage o fent servir una relíquia de la família per a crear una peça original. 






El món l’Upcycling s'ha disparat en els últims anys, i hi ha forces dissenyadors que ens inspirem en aquesta faceta de la moda ecològica. Ara molts compradors comencen a adonar-se dels efectes de la moda ràpida i comencen a buscar formes innovadores per canviar el vestuari.
La roba Upcycled pot ser part d'aquesta revolució perquè quan ens expliquen el procés general de producció d'una peça de cotó, el creixement del cotó, la collita, el tractament, el filat, el teixit, la fabricació, la importació, etc., ens és fàcil entendre que hi ha d'haver algun descontrol en el procés de fabricació d' aquesta peça per ser venuda a només 3€.


Un dels problemes per produir més moda upcycling és la de trobar tallers especialitzats en tècniques de disseny upcycling que estiguin disposats a treballar amb la roba de segona mà i teixit de restes, car no és el mateix tallar els patrons d’un rotllo que de retalls. 



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada